Een brief aan de terrorist die de moslims in Nieuw-Zeeland aangevallen heeft.

Ik waardeer het dat je de tijden van ons middaggebed hebt onderzocht.
Ik waardeer het dat je meer hebt geleerd over onze religie om zo te achterhalen dat vrijdagen de dagen zijn dat mensen naar de moskeeën gaan voor hun gezamenlijke gebeden.
Maar ik veronderstel dat sommige dingen die je deed, helaas dus niet over de islam hebt geleerd.
Misschien wist jij niet dat wat jij deed, hen martelaren maakte. En hoe jij de status van onze broeders en zusters in de ogen van onze geliefde Schepper met jouw acties hebt verhoogd.
En hoe, door jouw daden, zij zullen worden opgewekt als de meest rechtvaardige en vrome moslims onder ons, In Sha Allah.

Misschien wist je niet dat door te doen wat jij deed, op de tijd en plaats die jij koos, het eigenlijk inhield dat de laatste woorden die hun lippen verlieten waarschijnlijk woorden van herdenking en lof aan Allah waren. Dat is een nobel einde waar veel moslims alleen maar van kunnen dromen.
En misschien wist jij het niet, maar wat jij deed zou hen zelfs bijna het paradijs garanderen!

Ik waardeer het dat je de wereld hebt laten zien hoe moslims met open armen, zelfs mensen zoals jij, in onze moskeeën verwelkomen, wat ons tweede thuis is.
We waarderen het dat je hebt laten zien dat onze moskeeën geen sluizen of poorten hebben en onbewaakt blijven omdat iedereen welkom is om bij ons te zijn.

Ik waardeer het dat je de wereld toestaat om het krachtige beeld te laten zien van een man die je hebt verwond, liggend op de brancard met zijn wijsvinger omhoog geheven, als een verklaring van zijn geloof en volledig vertrouwen in Allah legt.

Ik waardeer het hoe je de kerken en gemeenschappen bij elkaar hebt gebracht om bij ons moslims te zijn.

Ik waardeer het hoe je talloze Nieuw-Zeelanders uit hun huizen hebt gehaald om de dichtstbijzijnde moskeeën te bezoeken met bloemen met prachtige berichten van vrede en liefde.
Je hebt vele, vele harten gebroken en je hebt de wereld doen wenen.
Je hebt een enorme leegte achtergelaten. Maar wat jij hebt gedaan heeft ons ook dichter bij elkaar gebracht. En het heeft ons geloof en onze vastberadenheid versterkt.

In de komende weken zullen er meer mensen opduiken in de moskeeën, de plek die jij zo erg haat, versterkt door de kracht van hun geloof en geïnspireerd door hun gevallen broeders en zusters.

In de komende weken zullen meer niet-moslims aan de deuren van moskeeën verschijnen met verse bloemen en prachtige handgeschreven brieven.
Ze wisten misschien eerst niet waar de moskeeën in hun gebied waren. Maar nu weten zij dit wel.
Allemaal vanwege jou.

Je hebt misschien je beoogde doelwit van vernietiging bereikt, maar ik denk dat je in ons allemaal niet het gevoel van haat, angst en wanhoop hebt opgewekt. En hoewel ik begrijp dat het misschien je doel was, vind ik het toch jammer om te zeggen dat je na al die uitgebreide planningen en de perverse en ellendige pogingen van jouw kant, je bent gefaald de kloof tussen de moslims en niet-moslims in de wereld te vergroten.
Daarvoor kan ik niet zeggen dat het me spijt.

(Een stralende moslim)

*Ik heb dit voor jullie vertaald uit het Engels, het originele bericht was geschreven door een zuster uit China



Reacties

Populaire posts van deze blog

De Druk om er “Goed” uit te zien